My lovely followers

dinsdag 29 oktober 2013

Zakdoekendooshoes



Tussen de bedrijven (school, werk, huishouden, sociaal leven, kaartjes maken) maakte ik deze zakdoekendooshoezen.
Eigelijk maakte ik de roze voor mezelf al in de vakantie.
Toen mijn mama 'm bij mij thuis zag staan, vroeg ze gelijk of ik er ook eentje voor haar wilde maken.
Nu moet je weten... mijn mama kan alles! Breien, borduren, maar ook héél goed haken. Voor mij was het een hele eer dat zij dit aan mij vroeg!
Omdat ik nog héél veel last had van mijn golfelleboog, zei ik dat het nog wel een tijdje kon duren voor dit in orde kwam.
Dit vond ze geen probleem en geleidelijk aan begon ik terug te haken.
Soms moest ik na één toertje al gelijk stoppen en dus deed ik een volledige week over deze simpele opdracht, maar... het zette me wel terug aan het haken en het leerde me ook meer aandacht besteden aan de 'limieten van mijn lichaam'.

Nu ben ik bezig met een poncho in leuke herfstkleurtjes.
Ook zo'n huzarenstukjes, aangezien ik die maar in stukjes en beetjes kan afhaken.

Maar... ondertussen heb ik nog een andere bezigheid gevonden om mijn arm wat te laten 'rusten'.
Ik had namelijk 'voor de lol' een puzzel gekocht afgelopen weekend en nu zijn mijn liefje en ik daar heel fijn mee bezig! Afwisseling is alles en ook dit is voor herhaling vatbaar.
Alleen... wat doe je dan met zo'n puzzel als die af is?
Ik heb ook geen zin om heel mijn zolder vol puzzels te zetten!
Ach ja, we komen er wel uit :)

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer!



2 opmerkingen:

  1. Ik ben druk bezig om allemaal lege potjes om te haken, maar dit is ook wel een heel goed idee! Zo ziet een doos tissues er ineens een stuk gezelliger uit.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Evi, wat ben jij lekker bezig zeg! Wel jammer dat je nog zo'n last hebt van je elleboog...maar wat je laat zien is superleuk. Die poncho is ook gaaf, denk ik. Ik had er vroeger 1....door mijn oma gehaakt. En nu weer modieus.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen